Döden

Ja döden är väl rätt så läskig tycker jag, När jag var liten hade jag panik för döden.. vissa dagar kunde jag inte äta, fick svårt att andas mm.. Har haft ganska mycket bekymmer med döden. Men har för det mesta gått över ibland kan det komma men inte lika allvarligt. Det är ju som sagt en del av livet och alla kommer att göra det nån gång. Många funderar ju på vart vi kommer komma? En del tror det kommer bli kolsvart och en del tror att man kommer till ett ställe där alla träffas, och en del tror nått helt annat. Jag tror inte på någonting.. ingen vet och man lär ju inte få veta för en det händer en själv. Jag hoppas iaf på att man får träffa alla igen och att man trivs med vart man är, är rädd för att vara själv. Sen är ja rädd för hur man kommer och dö? Ja vill inte att man ska behöva lida utan ska jag dö ska det gå snabbt, min vilja iaf. Sen vet jag ju inte vad ni har för åsikter..

av en hemsida:

Det finns många människor som upplevt hur de lämnat sina kroppar i dödens gränsland. De har sedan återvänt till livet och medvetandet och kunnat berätta om de upplevelser de gjort i dödens gränsland. I de flesta fall har dessa upplevelser beskrivit en färd genom en mörk tunnel och att de sedan mötts av en ljus gestalt. Det har gjort att nära-döden-upplevelser alltid uppfattats positivt.

Vad som sällan eller aldrig publiceras är de negativa upplevelser som också finns beskrivna. Om fler av dessa publicerats skulle de ha blivit allvarliga tankeställare. Förmodligen hade det lett till att många omvänt sig till Gud, för att slippa möta de beskrivna fasorna man riskerar möta, när man en gång slutligen och för evigt lämnar jordelivet. Men faktum kvarstår att det finns många av nära-döden-upplevelser som tyder på att det finns risk för att en fasansfull tillvaro väntar efter döden då pratar vi om helvetet.

Här berättar Frank Davids: I could feel the flames of hell!:
http://www.youtube.com/watch?v=B791drUaNMM

På denna länk berättar Linda Lane: Hell - I really believed I was there!:
http://www.youtube.com/watch?v=Edfnh5HuVJ4&feature=related

Den tidigare ateisten R. Reagan berättar: To hell and back: http://www.youtube.com/watch?v=KwY_y7HLXvw
På denna länk är det flera korta uttalande om de som gjort nära-döden-upplevelser:
http://www.youtube.com/watch?v=7ZFNOjydQCk


Aja man tror vad man vill, jag hoppas på ett härligt,underbart ställe.. där man träffar sina nära och kära och kanske även nya och INTE är ensam! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0